logo heemkundige kring
vorige
volgende

Welkom bij de Heemkundige Kring van Diepenbeek

Welkom op de webstek van de Heemkundige Kring, de Diepenbeekse vereniging voor lokale geschiedenis. Diepenbeek is een landelijke gemeente in centraal Limburg tussen Hasselt en Genk. Als vereniging die zich bezig houdt met streekgeschiedenis, het materiële en immateriële erfgoed, onderzoeken wij het verleden en het heden van de gemeente en de parochies van Diepenbeek, er inbegrepen het verenigingsleven. Wij zetten ons in voor het bewaren en in stand houden van ons dialect, van landschappen, gebouwen en monumenten, het nodige te doen voor classificatie ervan, het bewaren en verzamelen van alle materialen nodig voor deze studie, het inrichten van lokalen voor tentoonstellingen van verzamelde voorwerpen en alles te doen wat nodig en noodzakelijk is om het gestelde doel te verwezenlijken.
Diepenbeekse uitdrukking, gezegde, spreuk of wijsheid van de maand

Wa ter in zènne kop hèt, hèt ter ni in z'n kont.

Waar hij zijn zinnen op zet, zal gebeuren.

Diepenbeek van vroeger

terug naar begin vorige volgende

Bijgewerkt op:  08-01-2024